Mert Özyiğit İle Çok Özel Röportaj


BucasporFan.Com Bucaspor Haber Sitesi 6. özel röportajını Bucaspor’un A2 oyuncusu 94 doğumlu genç kalecisi Mert ÖZYİĞİT ile gerçekleştirdi…

Geleceğin yıldız kalecisi Mert ile çok özel röportaj.
Özyiğit futbola 2002 yılında, Aydın Belediyespor yeni adıyla Aydınspor 1923’ te başladı. Özyiğit bir gün Aydınspor1923’ün altyapısınınidman yaptığı yerin dışında top oynuyordu. Aydınspor’un, İbrahim Gülümser isimli hocası Mert’in yanına giderek ona ertesi akşam saat5’te antrenmana beklediğini söyledi.
Yaşı tutmadığıiçin 3 sene lisanssız sadece idmanlara çıkan ve 2005 yılında ilk defa amatör lisansı çıkan Mert, altyapıdaki olanak sorunları nedeniyle hiç kaleci hocasıyla çalışamadı. Mert’in futbol hayatı, 2008 yılının Haziran ayında Bucaspor’a transfer olunca tamamen değişti.
İşte; belki de yakında Bucaspor A takımı formasıyla da göreceğimiz, gelecek vaat eden Türk futbolcumuz Mert Özyiğit’in, BucasporFan.Com Yönetim Kurulu Başkanı Efkan AYHAN ile gerçekleştirdiği özel röportaj.
-Merhaba Mert. Öncelikle nerelisin? Kısaca ailenden bahsederek başlayalım sohbetimize.
Merhabalar Efkan. Aydın doğumluyum, kütük Muğla /Milâs. 2 kardeşiz. Abimde şuan Denizlispor’da profesyonel kaleci. Babam Aydın Atatürk Devlet Hastanesinde sağlık memuru, annem ise ev hanımı.
- Futbolla nasıl tanıştın? Bize biraz futbola başlangıç sürecin hakkında bilgi verir misin?
Dediğim gibi Aydınspor 1923 takımı idman yaparken bende orada tesadüfen topla oyalanıyordum. O zamanki alt yapı hocası İbrahim Gülümser hocam beni görmüş ve yanıma gelerek ertesi gün saat 5’te seni idmanımıza bekliyoruz dedi. Bunun üzerine eve nasıl sevinçle gittiğimi anlatamam.
-Kaleci olmak zordur. Kaledeki becerin nasıl keşfedildi?
Evet, gerçekten kalecilik zor bir meslek ve bende bu zor mesleği seçtim. Eskiden arkadaşlarla mahallede bile maç yapsak oyunda oynamak istemezdim hep kaleye geçmek isterdim. Betonda, taşta, kumda bile korkmadan atlardım. Önümdeki abimin de kaleci olması beni bu mesleğe itti açıkçası.
-Aydınspor altyapısında uzun süre oynadığını biliyoruz. Ardından amatör lisansın çıktı ve Aydınspor’da bol bol forma şansı buldun. Aydınspor’daki futbol sürecine değinir misin, nasıl geçti?
Şuan ülkemiz futbolunda bile en çok sıkıntı çektiğimiz konular alt yapıdaki yetersizlikler. Aydınspor 1923 ‘te hiç kaleci hocam olmadı. Kendi yeteneklerimle bir yerlere gelmeye çalıştım. Aydındaki spor kulüplerinin arasından en çok göze çarpan bizim kulüp olduğu için her sene şampiyonaya gitme fırsatı yakaladım. Şampiyonada ve Aydın’da oynadığımız maçlarda kendi açımdan iyi maçlar çıkardım. Benim için Aydınspor 1923’te oynadığım maçlar çok güzel geçti.
-Okullar arası futbol turnuvasında dünya çapında bir başarın var. İzmir ve Türkiye ayağındaki maçlarda performansın nasıldı? Dünya şampiyonluğuna giden süreci bize kısaca anlatır mısın? Final maçında unutamadığın biran var mı?
Evet, gecen sene Kipa 10.yıl lisesi ile güçlü bir kadro kurarak hedefimizi Brezilyadaki dünya kupası olarak belirledik. İzmir’deki maçlar bizim acımızdan kolay geçti. İzmir finalinde karşılaştığımız Şirinyer Lisesine 2-1 mağlup olduk. İzmir’den 2. çıktık Nevşehir, Mersin ve Antalya’ya finallere gittik. Nevşehir ve Mersin’de yakaladığımız başarının ardından benim içinde çok önemli bir yeri bulunan Antalya’ya geldik. Antalya’da şans bizim yanımızdaydı hatta Nevşehir, Mersin’de de öyleydi. Çünkü Antalya’daki final maçına kadar penaltılarla ulaştık. Antalya’daki final maçımızı Bursa Cem Sultan Lisesiyle oynadık. Daha maçın 5.dakıkasında 1-0 geriye düştük ama inancımız, arkadaşlığımız ve teknik becerilerimiz sayesinde maçın son dakikasında beraberliği yakaladık ve maçı uzatmalara taşıdık. Uzatmaların ardından maçı penaltılara götürdük. Bursa 1 penaltıyı dışarıya attı 1 tanesini de ben kurtardım. Bizim takımdan kaçıran olmayınca TÜRKİYE ŞAMPİYONLUĞU gelmiş oldu. Maçın ardından da turnuvanın en iyi kalecisi seçildim. Final maçındaki unutamadığım tek an çıkardığım penaltıdan sonra kulübemizin ve orta sahadaki arkadaşlarımın sevinci hala gözümün önünden gitmiyor.
-İzmir’deki kulüplerin altyapısıyla değerlendirecek olursak Bucaspor’un kalecilerini nasıl değerlendirirsin?
Bucaspor altyapı bünyesinde bulunan kaleciler bence ellerindeki değerin kıymetini bilmeliler. Çünkü bir çok kulüpte olmayan, kendilerini geliştirme acısında fırsatlar var ellerinde. Bence profesyonel takımımızın gelecekteki kalesi emin ellerde. Altyapımızda gerçekten müthiş yetenekli kaleciler mevcut.
- Geçirdiğin sağlam bir altyapı deneyimi var. Kariyer planın açısından istediğin noktada mısın şuan?
Merdivenlerin basamaklarını sağlam ve teker teker çıkma düşüncesindeyim. Onun için şuan istediğim noktadayım ve sağlam adımlarla hocalarımızla koyduğumuz çıtaya tırmanmaya devam ediyorum.
- Hayalindeki takım(lar) ve çalışmak istediğin teknik direktör(ler) hangileri?
İlk önce Bucaspor A takım. Sonra A Milli Takım. Aykut kocamanı çok beğeniyorum.
- Futbol kariyerine geri dönelim. Kalede gayet başarılı bir oyuncusun. Sence iyi bir kalecinin hangi özellikleri olmalı? En beğendiğin veya geliştirmen gereken özelliklerin neler?
Kalecilik akıl işidir. Çünkü insan beyninin organlarımıza hükmettiği kadar hareket edebiliriz. Bir kalecide özellikle liderlik vasfı reaksiyon kuvveti yan ve yüksek top becerisi ve ayak tekniğinin üst düzey olması düşüncesindeyim. Benim en beğendiğim özelliğim ayak tekniğim, yan ve yüksek top becerim. Yaptığım bir hatadan sonra müthiş bir demorilize oluyorum. Bence geliştirmem gereken en önemli özelliğim bu olsa gerek.
- Avrupa futbolunu ele alacak olursak, üst düzeyde kaleci bulmanın zor olduğunu görüyoruz. Bu seviyeye çıkabileceğini hatta geçebileceğini düşünüyor musun?
Hedeflerim o yönde olduğu için o noktaya ulaşacağımı düşünüyorum.
- Türkiye’deki beğendiğin kaleci var mı?
Türkiye’den gerçekten kendime idol olarak seçtiğim bir kaleci yok. Benim tek idolüm önümdeki abim.
- Peki, karşısında zorlanacağını düşündüğün bir Türk hücum oyuncusu var mı?
Abdulkadir Özgen.
- Türk milli takımına seçildiğin de nasıl duygular hissettin?
O duygu gerçekten anlatılamaz. Çünkü ülkemdeki o kadar kaleci arasından beni seçmiş olmaları çok güzel bir duygu. Üzerinde Ay Yıldızlı formayı taşımak tarif edilemez bir duygu.
 - Peki, ülkemizdeki ve Bucaspor’daki yetenekli oyuncuları Avrupa futbolunun neresinde görüyorsun?
Avrupa futbolu arasında sırıtmadan oynayabileceklerini düşünüyorum.
- Türkiye’de beğendiğin isimleri öğrendik, dünyada en beğendiğin kaleciler kimler?
Casillası ayrı bir heyecanla izliyorum.
-Sen de bu saydığın isimler gibi çok popüler bir oyuncu olacağına inanıyor musun?
Bunun için çok çalışıyorum. Daha üst düzey olacağıma inanıyorum.
- Futbolcuların popülerliğini sağlayan belli simgeleri vardır; saç şekli, dövme, bileklik vs gibi.. Sen böyle bir yol izliyor musun?
Giyimime özen gösteririm ama bu saydıklarınızla özdeşleştiğim bir simge yok. Ama saçlarıma önem vermiyor değilim.
- Biraz futbol dışına çıkmışken, futbol haricinde nelerle vakit geçirdiğini de anlatır mısın? Hobilerin neler? Dinlediğin müzik tarzı nasıl? En son izlediğin film veya okuduğun kitap hangileri mesela?
Eğitim hayatım devam ettiği ve tesislerde kaldığım icin dersler ve internetle vakit geçiriyorum. Hobilerim bilardo ve masa tenisi. En son izlediğim film ‘’Resimdeki Hayalet’’
- İzmirde ve Buca’da sevdiğin şeyler neler?                                                                                              
Alsancak, kordon, boyoz.
- Bucaspor’lu taraftarlara gelecek vaat eden bir kaleci olarak iletmek istediğin bir mesaj var mı?
Desteklerini sonuna kadar sürdürmeye devam etsinler. Taraftarımızla bütünleşerek bir çok başarılara imza atacağız buna kesinlikle inansınlar.
- Son olarak BucasporFan.Com Bucaspor Haber Sitesini nasıl buluyorsun?
Böyle bir köklü kulüp ancak bu kadar iyi takip edilebilir. Taraftarlara bu kadar iyi anlatılır. bunu sen ve fan yöneticileri gerçekten çok iyi başarıyorsunuz. Hepinizi tebrik ediyorum.
- Mert, bu keyifli sohbet için BucasporFan.Com ailesi adına sana teşekkür ederim. Umarım sakatlığın biran önce geçer, sahalar döner ve hedeflerine kısa sürede ulaşabilirsin.

Efkan AYHAN / BucasporFan.Com Özel Röportaj

Kaynak göstermeden bu röportaj kullanılamaz.Site içerisindeki tüm özel haberlerin telif hakkı BucasporFan.Com’a aittir.
Not: Röportaj ile ilgili görüşlerinizi sitemizde belirtirseniz daha büyük kitleler okumuş olur…

Hiç yorum yok: