Berkay Samancı İle Çok Özel Röportaj


BucasporFan.Com Bucaspor Haber Sitesi 5. Özel Röportajını Bucaspor’un 89 Doğumlu Genç Yeteneği Berkay SAMANCI ile gerçekleştirdi…

Geleceğin Türk Yıldızı Berkay ile Çok Özel Röportaj.
Kocaelispor’da 17 yaşında profesyonel oldu, şuan Bucaspor’da. 21yaşındaki geleceğin yıldız adaylarından Berkay Samancı BucasporFan.Com’a konuştu.İşte geleceğin yıldızı Berkay ile yaptığımız çarpıcı sohbet…
Kocaeli’nde esnaf bir babanın çocuğu olarak dünyaya gelen Berkay Samancı, 11 yaşında doğduğu şehrin takımı Kocaelispor altyapısında futbol oynamaya başladı. Berkay 17 yaşında Kocaelispor ile profesyonel sözleşme imzaladı.
2009 yılına kadar Kocaelispor’da forma giydi. Kariyerinde sadece Kocaelispor ve Bucaspor formaları giyen Samancı için Bucaspor Kulübü, Kocaelispor’a 50.000 TL yetiştirme bedeli ödeyerek transfer etti.
Bucaspor’a transferi sonrası sarı-lacivertli kulübün başkanı Mehmet Bektur; “Çok önemli bir yeteneği kulübümüze kazandırdık, mutluyuz” açıklamasında bulunmuştu.
İşte; belki de yakında Türk A milli takımı formasıyla da göreceğimiz, gelecek vaadeden Türk futbolcumuz Berkay Samancı, BucasporFan.Com Yönetim Kurulu Başkanı Efkan AYHAN ile gerçekleştirdiği özel röportaj.
-Merhaba Berkay. Öncelikle nerelisin? Kısaca ailenden bahsederek başlayalım sohbetimize.
11 Nisan 1989 Kocaeli doğumluyum. Babam esnaf, annem öğretmen, ağabeyim var üniversite okuyor.
- Futbola dönelim. Futbolla nasıl tanıştın? Bize biraz futbola başlangıç sürecin hakkında bilgi verir misin?
1998′de Kocaelispor altyapısına yazıldım ve burada futbol okulu derken altyapının bütün gruplarında oynadıktan sonra Kocaelispor a takımına yükseldim. 2006 – 2007 yılında Kocaelispor a takımında 3 sene oynadıktan sonra Bucaspor’a geldim.
- Genelde defansif orta saha oynuyorsun. Mevkiinde nasıl keşfedildin?
Ben altyapıda bu mevkide oynuyordum. Bu mevki oyuncuları koşu tempolarını ayarlayarak herkesten daha fazla tempo tutuyor. Oyunun içinde olunca fark ediliyor.
-Kocaelispor altyapısında uzun süre oynadığını biliyoruz. Ardından A takımına yükseldin, Kocaelispor’un o dönem Turkcell Süper Lige çıkmasında büyük pay sahibiydin ve o sezon genç milli takımlarda forma şansı buldun. Kocaelispor’da futbol sürecine değinir misin, nasıl geçti?
Kocaelispor’un bende yeri ayrı çünkü ben orda büyüdüm, orda yetiştim. Kocaelispor ile Bank Asya’da şampiyonluk yaşadım. 5 sene beklenilen özlemi yerine getirdik ve bunun ardından yanlış transfer politikası nedeniyle süper lige çıktığımız gibi geri düştük. Ondan sonra kulübü büyük bir kargaşa bekliyordu ve bende Kocaelispor’a faydalı olamayacağımı anlayınca Bucaspor’a geldim.
- Peki, Kocaelispor’da kalman yönünde herhangi bir baskı olmadı mı?
Ben zaten kafama koymuştum ayrılmayı çünkü faydalı olamıyordum. Kulübünde bize faydası olmuyordu.
- Kocaeli günlerine geri dönelim. Sence bu kadar genç yaşta profesyonel olmak nasıl bir tecrübe, artıları neler?
Artıları o zaman oynadığın insanlardan bir şeyler kapıyorsun ve bunlar ilerde sana değeri artmış bir şekilde geri dönüyor.
- Geçirdiğin sağlam bir altyapı deneyimi var. Kariyer planın açısından istediğin noktada mısın?
Bucaspor’da benim kariyerim açısından biraz gerideyim çünkü Bucaspor ile süper ligde oynayamadım sakatlığımdan dolayı ama en yakın zamanda gene süper lige çıkmak istiyorum Bucaspor’la. 
-Menajerin kim? Geleceğinle ilgili nasıl planlar yapıyorsunuz?
Menajerim Orhan KIRKPINAR. Evet, yapıyoruz, konuşuyoruz ama şuan ki hedefim Bucaspor ile başarılı bir sezon geçirmek. Menajerimde bana bunu söylüyor.
- Hayalindeki takım(lar) ve çalışmak istediğin teknik direktör(ler) hangileri?
Hayalimdeki takımlar Türkiye’nin köklü kulüpleri. Fatih Terim ile çalışmak isterim.
- Futbol kariyerine geri dönelim.. Defansif orta saha oynadığını biliyoruz. Sence iyi bir orta saha oyuncusunun hangi özellikleri olmalı? En beğendiğin veya geliştirmen gereken özelliklerin neler?
Ön liberoların hata yapma gibi bir lüksü yok. Eğer hata yaparsan saha içinde işler iyi gitmez. Arabanın şanzımanı bozuksa çalışmaz aynen öle diyelim.
-2010 yılının Mart ayında bıçak altına yattın ve toplam 5 ay sahalardan uzak kalmıştın.Ardından bu sezon öncesi hazırlıklarında  omzundan sakatlandın. Sahalara ne zaman geri döneceksin?
Şampiyon olduğumuz sene 25. hafta çapraz bağlarım koptu ve sonra süper ligdeyken devre arası başladım idmanlara. Sezon başı omuzumdan sakatlanmam sahalara dönmemi uzattı. Aralığın ilk haftası inşallah sahalarda olacağım.
- Avrupa futbolunu ele alacak olursak, oynadığın mevkide üst düzey oyuncu bulmanın zor olduğunu görüyoruz. Bu seviyeye çıkabileceğini hatta geçebileceğini düşünüyor musun?
Avrupa’da futbol üst seviyede ama her şey insanın kendisinde bitiyor. Hedefi olan ve çalışmaktan bıkmayan kişi için belirlediği hedef uzak değildir.
- Türkiye’deki orta sahalardan beğendiğin isimler var mı?
Alper Potuk, Sercan Kaya, Zafer Çevik, Mehmet İnce bacak, Yılmaz Özlem.
- Peki, karşısında zorlanacağını düşündüğün bir Türk hücumcu var mı?
Hücuma gelirsek Agbetu, Gökhan Kaba ve Onur.
- Türk milli takımına seçildiğin de nasıl duygular hissettin?
Türk milli takımına gitmemde genç yaşta a takımda oynamamın sebebi çok yüksekti. Çok değişik bir duyguydu. İstiklal marşında gözlerimden yaş geliyordu.
 - Peki, ülkemizdeki ve Bucaspor’daki yetenekli oyuncuları Avrupa futbolunun neresinde görüyorsun?
Bucaspor’un Türkiye’de en iyi altyapıya sahip olduğunu ve bir kaç sene sonra çok daha iyi başarılar alacaklarını düşünüyorum.
- Türkiye’de beğendiğin isimleri öğrendik, dünyada en beğendiğin futbolcular kimler?
Zidane’yi beğeniyorum.
-Sen de bu saydığın isimler gibi çok popüler bir oyuncu olacağına inanıyor musun?
Neden olmasın.İnsanın yaşadığı sakatlıklar hedeflerinden uzak tutuyor ama hedeflerimden hiç bir zaman ayrılmadım.
- Futbolcuların popülerliğini sağlayan belli simgeleri vardır; saç şekli, dövme, bileklik vs gibi.. Sen böyle bir yol izliyor musun?
Ben öle dövme, şekilli saç, bileklik gibi şeyleri sevmiyorum. Özel günler hariç saçlarımı bile yapmam.
- Biraz futbol dışına çıkmışken, futbol haricinde nelerle vakit geçirdiğini de anlatır mısın? Hobilerin neler? Dinlediğin müzik tarzı nasıl? En son izlediğin film veya okuduğun kitap hangileri mesela?
Evde film izlerim, ps3 oynarım. Takımdan Zafer ağabeyle her gün beraberiz. Gezmeyi çok fazla sevmiyorum. Arada bir dışarıda yemek yemeğe gidiyorum. En son izlediğim film killer elite, kitap ise olasılıksız.
- İzmir’de ve Buca’da sevdiğin şeyler neler?
İzmir’i çok seviyorum harika bir şehir, Buca’yı da çok seviyorum. Buca’da Corner kafeye gidiyorum, Siniye gidiyorum. Bide Tombul dönere gidiyorum yemekler çok iyi.
- Bucaspor’lu taraftarlara bu sezon ile ilgili iletmek istediğin bir mesaj var mı?
Taraftarlardan bize her zaman sahip çıkmalarını ve sabırlı bir şekilde bize destek vermelerini istiyorum. Bizim sahada Bucaspor için elimizden geleni yaptığımızı bilsinler ve ona göre desteklesinler.
- Son olarak BucasporFan.Com Bucaspor Haber Sitesini nasıl buluyorsun?
Büyük bir kulüp olmak için internet sayfalarını ve haber kanallarını olması gerek ve sizde bunu laikiyle yapıyorsunuz teşekkür ediyorum size.
- Berkay, bu keyifli sohbet için BucasporFan.Com ailesi adına sana teşekkür ederim. Umarım sakatlığın biran önce geçer, sahalar döner ve hedeflerine kısa sürede ulaşabilirsin.


Efkan AYHAN / BucasporFan.Com Özel Röportaj
http://efkanayhan.com
Kaynak göstermeden bu röportaj kullanılamaz.Site içerisindeki tüm özel haberlerin telif hakkı BucasporFan.Com’a aittir.
Not: Röportaj ile ilgili görüşlerinizi sitemizde belirtirseniz daha büyük kitleler okumuş olur…
Bucaspor , Buca

Hiç yorum yok: